29 ביוני 2014

היררכיה וחלוקה לרמות זה לא סלקציה

מה מבדיל את האפליה והסלקציה מול החלוקה לרמות וההיררכיה.

מדוע היררכיה וחלוקה לקבוצת רמות היא נחוצה בעוד סלקציה ואפליה ממש לא.

מקרה עג"ג כמקרה מייצג לצורך בחלוקה לרמות או כיתות בסיגנון בית ספר בקהילות מקצועיות.

מקרים עצובים שקורים בגלל הצורך בשייכות לקהילה כזו או אחרת

תופעת הרושם השקרי או "שרלטנות"

תופעת הבדידות המקצועית כגורם מגביר חרדה

תהיות בעניין התנהלות ואיך אפשר לנהל בצורה שעונה על צורך בשייכות מבלי להעליב להשמיץ ולפגוע והבנת הפערים.

מקרה של ילד שיודע לקרוא ומגיע לגן וחושב שהגננת דבילית

מקרה של תלמיד כיתה א' שיודע לקרוא וחושב שהכל משעמם והמורה דבילית ולא מבין למה כולם מקשיבים לה

מקרה של סטודנט עם ניסיון של 40 שנה שבא ללמוד וחושב שהמרצה מלמד חומר מיושן ודרכים מוטעות ומשפיל אותו בפרהסיה מול כל התלמידים ואומר שהוא דפוק ולא מתאים למקצוע מלבין את פניו וטוען שהוא לא מבין למה גובים ממנו כל כך הרבה כסף על רמה כל כך נמוכה.

מקרה של  מורים שלא ישנים בלילות מהפחד של איך שהתלמיד הגאון ישמיץ אותם מול כל הכיתה ויערער את סמכותם מעמדם ויוקרתם המקצועית...

כאן בקרוב אני אכתוב על פערים ובעיות התנהגות... ובמחשבה של איך לנהל חברה תקינה והתנהגות בקהילה מגוונת ברמות וחינוך... המשך יבוא...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה